Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současné přístupy k výuce hudební výchovy na základních a středních školách a hudební nauky na ZUŠ
Šelmeczi, Jakub ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Marešová, Jiřina (oponent)
Tato bakalářská práce se předně zabývá moderními přístupy ve výuce hudební nauky na ZUŠ, a také výukou hudební výchovy na ZŠ a SŠ. V první kapitole jsou shrnuty základní pojmy nutné pro chápání celého systému hudebního vzdělání. Blíže zde rozebírám rámcový vzdělávací program ZŠ, SŠ a ZUŠ, který je základním stavebním kamenem při tvorbě školního vzdělávacího programu každé školy. Ve druhé kapitole rozebírám problematiku zápisů na ZUŠ, kde analyzuji hudební vlohy a způsoby jejich diagnostiky v kontextu zápisu na ZUŠ. V odborné literatuře je zápis na ZUŠ zmíněn pouze okrajově, proto jsem tomuto tématu v mé práci věnoval dostatečný prostor. Třetí kapitola pojednává o vnitřních a vnějších faktorech ovlivňujících výuku a shrnuje mou perspektivu na jednotlivé aspekty vyučování a vyučovací hodiny. Snažím se dále názorným způsobem předložit své zkušenosti a ty pak předat čtenáři. Čtvrtou kapitolu věnuji výzkumu, stanovuji hypotézy a vyhodnocuji nasbíraná data. V poslední kapitole detailně rozepisuji to, jak si myslím, že by na základě předchozích zkušeností a nově nasbíraných dat, měla být strukturovaná hodina hudební nauky. Podobný způsob výuky lze aplikovat i na hudební výchově na ZŠ a SŠ.
Využití hudebně didaktických pomůcek pro výuku klavíru v základních uměleckých školách
Mužíková, Petra ; Dvořáková, Jiřina (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využívání hudebně didaktických pomůcek ve studiu oboru Hra na klavír na základních uměleckých školách do 5. ročníku studia. Nejprve představuje jednotlivé oblasti dětského psychického a psychomotorického vývoje, na nichž autorka demonstruje vazbu mezi vývojem dětí a pozitivními dopady použití hudebně didaktických pomůcek ve výuce. Těžištěm práce je následné přiblížení a návrh využití konkrétních hudebně didaktických pomůcek pro studium oboru Hra na klavír, tedy předmětů Hra na klavír a Hudební nauka, v rámci vzdělávání na základních uměleckých školách. Pozornost je věnována jednotlivým aspektům ovlivňujícím funkčnost těchto pomůcek. Dále jsou uvedeny výsledky dotazníku vytvořeného a rozeslaného klavírním pedagogům, na jehož základě je mimo jiné založen výběr popisovaných hudebně didaktických pomůcek. Práce vznikla se záměrem obeznámit začínající pedagogy se širokou škálou hudebně didaktických pomůcek. Může napomoci v lepší orientaci v dostupných materiálech pro pedagogickou praxi a k efektivnějšímu pojetí výuky. Klíčová slova Hudebně didaktické pomůcky, výuka klavíru, hudební nauka, pedagogika
Odraz Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání v českém základním uměleckém vzdělávání
Lojdová, Jaroslava ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Ašenbrenerová, Ivana (oponent) ; Slavíková, Marie (oponent)
Disertační práce Odraz Rámcového vzdělávacího programu pro základní umělecké vzdělávání (RVP ZUV) v českém základním uměleckém vzdělávání se zabývá vývojem současné pedagogické reformy a její aplikací v hodinách hudební nauky v základních uměleckých školách. Prostřednictvím dostupných zdrojů jsem vystihla její historický vývoj a proměny vzdělávacího obsahu, metod a organizačních forem výuky. Z výzkumu, který jsem provedla, pak vyplývá, že současná pedagogická reforma pomohla přesněji pojmenovat náplň a rozsah práce v hodinách hudební nauky. Umožnila přizpůsobit obsah hudební nauky specifickým podmínkám a profilaci jednotlivých škol, dala nový pohled na cíle výuky a posílila pozice pedagoga v tvorbě strategických dokumentů školy. Z obsahového hlediska došlo k provázanosti interpretačních dovedností s porozuměním zákonitostem hudby s dostatečným prostorem pro budování žebříčku hodnot žáků a pro formování jejich postojů. Zjistila jsem, že mezi metodami výuky se uplatňuje zejména kritické myšlení, vrstevnické učení, spolupráce ve skupinkách a činnostní výuka, to vše s důrazem na názornost. Z progresivních metod je nejčastěji zastoupena simulační metoda. Z těchto zjištění vyplývá to, co uvádím v závěru práce, že totiž hudební nauka v základních uměleckých školách stále podléhá snahám o zlepšování a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.